• Žádné rubriky

Výpočet hypotéky

Výpočet hypotéky – užitečné informace

Úroky hypotéky

Hypotéka je vlastně úvěr, proto z něj musíme platit úroky. Výše těchto úroků se u jednotlivých poskytovatelů liší, ale dobrou zprávou je, že oproti minulým letům se úrokové sazby snížily. V současnosti se pohybují pod hranicí pěti procent. Díky konkrétním procentuálním sazbám u jednotlivých bank nebo poskytovatelů hypoték si můžeme rovnou zkusit vypočítat výši splátek, k čemuž slouží již zmiňovaná hypoteční kalkulačka.

vítěz testu finančních poradců
Udělejte správné rozhodnutí, financujte své bydlení s vítězem testu finančncíh poradců. Našim klientům ušetříme na splátce hypotéky v průměru 700 Kč. Získejte více informací kliknutím zde

Výpočet hypotéky – výše hypotéky

Jaká je ale vlastně hranice? Jakou částku si ještě lze půjčit a jakou již ne? Zákonem dána je hranice 70 % hodnoty pořizované nemovitosti v případě financování hypotečními zástavními listy, ovšem je možné si půjčit až 100 % hodnoty pořizované nemovitosti, vzhledem, k tomu, že jsou banky schopny financovat hypoteční úvěry i z jiných zdrojů.
Hypoteční úvěr si lze vzít až na dobu třiceti let, u některých bank dokonce na dobu 40 let, což je dlouhá doba a naše dluhy tak mohou díky inflaci ztrácet na hodnotě, tedy by nás měly v budoucnu stále méně zatěžovat, což je asi jednou z hlavních výhod hypotéky.

vítěz testu finančních poradců
Udělejte správné rozhodnutí, financujte své bydlení s vítězem testu finančncíh poradců. Našim klientům ušetříme na splátce hypotéky v průměru 700 Kč. Získejte více informací kliknutím zde

Výpočet hypotéky a její udělení

Jestliže jsme si již vybrali banku, která nám půjčí a která poskytuje pro nás přijatelné podmínky, přichází na řadu sepsání žádosti o úvěr. K ní ale musíme obstarat všechny potřebné dokumenty, které banka vyžaduje.
Mezi tyto dokumenty patří zejména doložení příjmů a výdajů, které se vztahují na výpočet hypotéky a ovlivňují, kolik nám banka půjčí. U zaměstnanců to znamená potvrzení o příjmech, které dostanou v účtárně u svého zaměstnavatele, u OSVČ se jedná o daňové přiznání. Dále přineseme doklady k nemovitosti, kterou budeme kupovat, tedy například kupní smlouvu, nabývací titul od prodávajícího nebo mezi jinými výpis z listu vlastnictví. Posledním potřebným dokumentem je odhad nemovitosti. Banka má obvykle smluvní odhadce, s kterými odhad ceny zařídíme buď sami, nebo se o něj postará banka.